ياران خاص امام زمان(عج)

ياران خاص كه ازآنها به اصحاب مهدي‌عليه السلام نام‌برده مي‌شود چهره‌هاي حكومتي و اجرايي او هستند آنها انسان هايي عادل، مقتدر، فقيه و كار آمدند كه در تثبيت حكومت جهاني مولاي خود نقش اساسي دارند.
ابوبصير گويد: از امام صادق‌عليه السلام سوال كردم: آيا غير از اين سيصد و سيزده نفر، مومني روي زمين نيست؟ امام‌عليه السلام فرمود: آري، هست ولي قايم از ميان آنان قيام مي‌كند و آنها انسان‌هايي نجيب و فقيهان، قضات و حكام دين هستند كه دست امام‌عليه السلام قلب آنها را نوازش داده و هيچ حكمي براي آنها مشتبه نخواهد شد.(179)
امام صادق‌عليه السلام در حديث ديگري به ابان بن تغلب فرمود: اي ابان! به زودي سيصد و سيزده نفر را خداي - تبارك و تعالي - در اين مسجد گرد مي‌آورد كه مردم مكه خيال مي‌كنند هنوز پدران آنها خلق نشده‌اند. در دست آنها شمشيرهايي است كه روي هر شمشيري، نام، نام پدر، لقب و ديگر خصوصيات صاحبش نوشته شده است.(180)
هم‌چنين فرمود: ياران، يكديگر را ملاقات مي‌كنند گويي همگي از يك پدر و مادرند.(181)
اصحاب امام مهدي‌عليه السلام تفاوت‌هايي هم با يكديگر دارند. برخي از آنها از پيامبران و عده‌اي از گذشتگان قبل از اسلام و بعضي از بزرگان صدر اسلام مي‌باشند كه رجعت مي‌كنند و عده‌اي هم از مردم عصر ظهور خواهند بود. امام صادق‌عليه السلام فرمود:
بيست و هفت نفر از پشت كوفه رجعت مي‌كنند و پانزده نفر از قوم موسي هستند كه به حق قضاوت مي‌كردند و هفت نفر از اصحاب كهف مي‌باشند و يوشع بن نون و سلمان و ابو دجانه و مقداد و مالك اشتر همگي از ياران و حاكمانند.(182)
البته رجعت كنندگان به شخصيت‌هايي كه در اين روايت ذكر گرديده خلاصه نمي‌شوند بلكه عده زيادي از مومنين نيز رجعت خواهند كرد و از ياران حضرت خواهند بود.
اصحاب امام مهدي‌عليه السلام كه سران آينده جهان خواهند بود سيصد و سيزده نفرند كه بيست و هفت نفر آنها در روايت قبل مطرح شدند و دويست و پنجاه نفر ديگر كظاهرا همه از مردم عصر ظهور خواهند بود 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مهدویت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 2 دی 1392برچسب:ياران خاص امام زمان(عج), | 15:10 | نویسنده : روح الله یوسفی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • سحر دانلود
  • one download

    وبلاگ-کد لوگو و بنر